Announcement


Order open!



Program Reseller

Friday 27 July 2012
Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Saya teringin nak jual bundle secara helai. Maksudnya, snap pic 1 by 1 and jual secara helai. Sehelai boleh mencecah puluhan ringgit. Masalah saya ialah saya mempunyai masa yang terhad. Study + Suami + Anak + Writing Paper + Rumahtangga dan sebagainya. Maka, semalam time2 tengah masak nak sahur, terfikir satu idea. What if kalau saya buat program reseller. Maksudnya macam ni.

Draft Program Reseller Bundle
1. Saya hantar 10 helai baju kepada anda (tanpa bayaran).Kos penghantaran saya tanggung
2. Anda jual. Terpulang nak jual offline atau online dan nak letak harga berapa. Saya cuma nak RM3 daripada setiap helai baju yang berjaya dijual.
3. Yang tak terjual, pulangkan kepada saya. (Kos penghantaran anda yang tanggung)
4. Saya hantar balik 10 helai yang lain kepada anda. (Kos penghantaran saya tanggung)


Dengan syarat
* Yuran pendaftaran RM50 (lifetime)
* Return baju hanya boleh dilakukan dalam tempoh masa 2 bulan untuk setiap batch. Maksudnya setiap 10 helai yang saya hantar, yang tak terjual, hanya boleh ditukar dalam masa 2 bulan.
* Maksimum baju yang return hanya 5 helai

Why? Why? Why yuran pendaftaran??
Untuk elakkan penipuan. Takut nanti dah hantar baju, semua lesap. Tak ada berita.

Why? Why? Why return baju perlu ada tempoh?
Supaya gap masa tu tak terlalu lama. Nanti ada yang setahun baru nak tukar, susah pulak kan?

Ni cuma draft saja. Belum tentu jadi. Any idea? Contribute your idea to iloveladieskidsbundle@gmail.com


Perbezaan jadi reseller dengan beli secara pakej?

1. Kalau beli secara pakej, kos penghantaran anda yang tanggung untuk penukaran pergi dan balik berbanding dengan reseller, hanya kos penghantaran kepada saya yang perlu ditanggung.

2. Kalau beli secara pakej, anda tiada komitmen. Semua keuntungan kepada anda 100% tetapi risiko kalau tak terjual, anda perlu tanggung kos penghantaran pergi dan balik untuk penukaran baju.






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

hit